Archiwum

Linia 112

Rada Osiedla Wyspa Sobieszewska otrzymała 3 października b.r.  od Zarządu Transportu Miejskiego prośbę o przedstawienie opinii  w sprawie propozycji Urzędu Gminy Cedry Wielkie dotyczącej zmiany trasy linii autobusowej 112 i jej wydłużenia aby prowadziła przez  miejscowości : Bystra, Wocławy i Koszwały.

4 października b.r.na spotkaniu, Zarząd Osiedla oraz Przewodniczący Rady Osiedla negatywnie ocenili propozycję przedłużenia trasy linii autobusowej 112.

112-zmiana-trasy_m
Wydrukuj, zapisz, podziel się z innymi:

12 Responses to “Linia 112”

  • X-meen:

    I co jeszcze, może złotego słonia na łańcuchu, a do Przegaliny będziemy jechać dwie godziny.

  • nintendo:

    Powiem tylko tyle, że ktoś ma nie po kolei w głowie po układne. Niech szacowna gmina Cedry Wielkie zapewni komunikację w swoim zakresie, a nie ciągnie z miasta komunikację. I z jakiej racji ludzie mieszkający na wyspie mają jechać na około do domu. Może tak wystosować z naszej strony skrócenie trasy linii 112, żeby autobusy nie jeździły przez Bogatkę, i można wystosować ten sam argument co miasto, że i tak nikt przecież stamtąd nie jeździ.

  • Badi:

    Rety, ciągle się pocieszam, że przynajmniej już gorzej być nie może, ale się okazuje, że może. Dobrze, że już krótszych autobusów nie mają ;-P
    Niech ZTM wreszcie się ustosunkuje do realnej częstotliwości połączenia Wieńca, Świbna i Przegaliny z Sobieszewem i Gdańskiem i wreszcie, u diabła, skończy „analizować sytuację”, bo jaka jest to gołym okiem widać – niektóre kursy 112 z Przegaliny są tak załadowane, że już przy szkole ludzie na dopych wsiadają, a we wszystkich pismach z ZTM-u i od pana Lisickiego na skargi dotyczące skomunikowania Wyspy Sobieszewskiej podaja dane dotyczące przystanku Sobieszewo Wyspa. I nie wiem czy to głupota czy prowokacja ;-) . Może by im mapę Wyspy sprezentować?
    A jeśli chodzi o gminę Cedry Wielkie to ja mam propozycję na ich propozycję – gmina finansuje dodatkowe kursy 112, które będą miały wydłużoną trasę (takie 112 bis), a kursy z dotychczasowego rozkładu po staremu. Mnie pasuje ;-)
    Czy negatywna opinia rady Osiedla ma jakiekolwiek znaczenie dla decyzji ZTM-u, czy jest warta tyle, co nasze pisma i podpisy o zwiększenie częstotliwości kursowania 112?

    • Ja również ostatnio przekonuje się, że jednak może być gorzej. W poprzednich kadencjach Rada Osiedla wnosiła do ZTM o skrócenie linii 112 a w tym roku chcą ją wydłużyć. ZTM poprosił o opinie w ramach konsultacji społecznych więc powinna być więcej warta ale z nimi różnie to bywa.

  • Kamil Leński:

    Moim zdaniem nie ma żadnych szans na pozytywne rozpatrzenie tego wniosku. Przede wszystkim dlatego że kierowca autobusu musi mieć przerwę co jakiś czas a w tej chwili jest to chyba najdłuższy kurs w Gdańsku bez sanitariatów bo na pętli w Przegalinie nie ma przecież żadnej infrastruktury sanitarnej dla kierowców.

    Kierowcy już się buntują więc na dłuższą trasę się nie zgodzą.

    Osobny autobus z Cedr do Sobieszewa to by było dobre rozwiązanie, albo żeby prywatny Angelus zahaczał o pętlę przed mostem (o ile on przez Cedry jedzie bo nie pamiętam).

  • X-meen:

    Ja myślę inaczej, może tak być tak ewentualność ponieważ nasza „kochana lechia” buduje w Bystrej duży ośrodek szkoleniowy dla swoich młodzików. Jakoś muszą tam się dostać i najłatwiejszym i najtańszym rozwiązaniem jest wydłużenie 112 na wioski.
    A Adamowicz zrobi wszystko dla nich, nie będzie zmiłuj się dla nas.
    Czeka nas 120 minut do Przegaliny!!

    • Badi:

      Jeśli to chodzi o Bystrą to masz pewnie rację – dla lechii to pan prezydent zrobi wszystko kosztem każdej innej grupy mieszkańców. Ale nawet jeśli to do Bystrej można w ostateczności zrobić zjazd niektórych kursów i powrót tę samą trasą, a nie dalej do Wocław i Koszwał, bo to wychodzi ze 13 kilosów dodatkowo. No i oczywiście dwa razy więcej autobusów, żeby młodziki się pomieściły. A najlepiej niech puszczą specjalny autobus L ;-)

  • X-meen:

    Kierowca autobusu jak i pojazdu ciężarowego przerwę musi robić co 4,5 godziny. przerwa trwa wtedy 45 minut i znowu może ponykać 4,5 godziny.

  • Badi:

    A jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Bilety kupowane u kierowcy (jakoś w Świbnie i Przegalinie nie montują automatów, cóż może to i słuszne patrząc na to, jak często sa demolowane przystanki i rozkłady jazdy :-( ) to bilety 1-godzinne.
    Już teraz jazda na trasie Jana z Kolna – Przegalina jest ciut dłuższa, ale od biedy da się na jednym bilecie. A jeśli ją wydłużą to na jeden przejazd do Gdańska trzeba będzie kupować dwa bilety – czyli wydać 6,80? Paranoja, kurde, przecież mieszkamy w Gdańsku i np. podatki od nieruchomości i opłaty za wieczyste użytkowanie płacimy jak najbardziej gdańskie.

    • X-meen:

      Ale jeszcze są bilety miesięczne i na jeden przejazd, które możesz sobie kupić w mieście :) , no i całodobowe u kierowcy.

      • Badi:

        Ja sobie poradzę ;-) . Chodzi mi o zasadę – że trzeba by więcej płacić za dojazd do Gdańska przez to, że autobus będzie jechał przez okoliczne wioski. No i letnicy i inni przyjezdni nie muszą być na tę okoliczność przygotowani. (swoją drogą w autobusach powinny być dostępne bilety na jeden przejazd – to jest najbardziej logiczne, ale ZTM się nie opłaca, bo są tańsze od godzinnych). A przy wydłużonej 112 nagle zrobiłoby się od nas jeszcze dalej do Gdańska, choć nie ruszamy się z miejsca! Taki paradoks geograficzno-fizyczny ;-)

  • M:

    To jakaś paranoja!
    To do Gdańska będziemy jechać 3 godziny???.:(
    Miasto tak bardzo chce by wszyscy przesiadali sie z samochodów na autobusy. Juz to widzę, jazda 3 godziny do pracy i z powrotem. Wolę wsiąść w auto i dojechac stojąc nawet w korku.
    Mam nadzieję, że ten wniosek upadnie. ZTM niech da tam zupełnie inną linię .
    Co to za wymysły w ogóle.
    Czy to w ogóle mogłoby być realne?

    Zastanawiam się co z częstotliwością aktualnie jeżdżących autobusów. Brakuje ich kilka, nie tylko w tygodniu,ale w weekendy także, kiedy nie jeździ 212. Autobusy są zatłoczone. ZTM tylko odpowiada, ze prowadzą badania na ten temat i na razie cisza :(