Protokół z XXVI Sesji Rady Osiedla Wyspa Sobieszewska w dniu 19.06.2013 r.
Protokół
z XXVI Sesji Rady Osiedla Wyspa Sobieszewska w dniu 19.06.2013 r.
1. Sesję otworzył o godz. 18.00 Przewodniczący Rady Osiedla Jerzy Petryczko,
który:
1/ stwierdził prawomocność obrad / 12 radnych obecnych /,
2/ przedstawił porządek obrad.
Przewodniczący Zarządu Władysław Sidorko zgłosił wniosek o uzupełnienie
porządku obrad o 3 sprawy, mianowicie:
a/ podjęcie uchwały w sprawie wyboru Zastępcy Przewodniczącego Rady
Osiedla Wyspa Sobieszewska
b/ podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej dla wyboru
z-cy przewodniczącego rady
c/ zajęcie stanowiska w sprawie odmowy przedłużenia dla Niepublicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej ELAMED w Sobieszewie kontraktu na
świadczenie specjalistycznych usług medycznych w zakresie poradni dla
kobiet.
W związku z tym, że nie wniesiono innych uwag i propozycji
przewodniczący zarządził głosowanie nad uzupełnionym porządkiem obrad,
który przyjęto jednogłośnie / 12 „za”/.
2. Realizując pkt. 2 porządku, przewodniczący rady przedstawił zebranym
projekt uchwały w sprawie zmiany rozdysponowania środków w kwocie
3.000,00 zł na działalność statutową jednostki pomocniczej w 2013 roku
- poprzez przyznanie jej OSP Świbno na sfinansowanie uroczystości na
Festynie „Świbnieńskie Lato 2013”.
Kwotę tą przyznano wcześniej OSP Sobieszewo na zakup sztandaru.
Uchwała Rady została jednak unieważniona przez Prezydenta Miasta z uwagi
na brak podstaw prawnych.
Uchwałę Rady Osiedla Wyspa Sobieszewska – Nr XXVI / 33 / 2013 przyjęto
jednogłośnie – 12 głosów „za”.
3. Z kolei głos zabrał Przewodniczący Zarządu Osiedla, który przedstawił
zebranym projekt Uchwały Nr XXVI / 34 / 2013 w sprawie uchwalenia
regulaminu komisji Rady Osiedla wraz z nową wersją samego Regulaminu.
Zmiana w/w aktów prawnych wynikła z faktu unieważnienia przez
Prezydenta Miasta Gdańska w części Uchwały nr XXI / 21 / 2013 Rady
Osiedla z 20 lutego 2013 roku.
W wyniku głosowania – 12 głosów „za” – Uchwałę przyjęto.
4. Zgodnie z pkt 4 Porządku – Przewodniczący Zarządu poinformował o
zgłoszonych do Bazy Priorytetów Inwestycyjnych zadaniach inwestycyjnych.
Lista obejmuje generalnie wszystkie, wcześniej uzgodnione z Radą zadania,
które nie zostały dotychczas uwzględnione przez Radę Miasta oraz dodatkowo
„budowę centrum ratownictwa wodnego w Sobieszewie na przedłużeniu
ul. Falowej”. Jest to inwestycja nowa, chociaż temat wywołany przez Radę
Osiedla już przed kilkoma laty zyskuje coraz więcej zwolenników, o czym
świadczy posiadana korespondencja.
Rada informację przyjęła bez uwag.
5. Z kolei Rada wysłuchała informacji przedstawionych przez Zarząd i
Przewodniczącego Rady o ustaleniach i wnioskach jakie wynikały z spotkań
Rady oraz przedstawicieli przedsiębiorców z Wyspy Sobieszewskiej z
władzami miasta i dyrekcją Zarządu Dróg i Mostów w sprawie remontu
mostu pontonowego w Sobieszewie.
Generalnie osoby reprezentujące Wyspę Sobieszewską wnioskowały o
korektę harmonogramu zamknięć mostu poprzez wyeliminowanie zamknięć
mostu w lipcu i sierpniu br, poprawę informacji o objazdach,
naprawę stanu technicznego jezdni na objazdach, poprawę funkcjonowania
komunikacji pasażerskiej, wydzielenie postojowych, uruchomienie tramwaju
wodnego itp.
W związku z tym, że z w/w spotkań nie ma jeszcze oficjalnego stanowiska
Miasta i służb komunalnych Rada postanowiła przyjąć informacje do
wiadomości.
6. Przewodniczący Zarządu przedstawił informację o bieżącej pracy i
korespondencji – nie wniesiono uwag.
7. Z kolei przewodniczący obrad poprosił o wystąpienie gościa – dr Leszka
Żebryka z Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sobieszewie, który
poinformował zebranych o sytuacji w zakresie opieki zdrowotnej nad
kobietami, w tym kobietami ciężarnymi z terenu Wyspy Sobieszewskiej
w związku z odmową na przedłużenie kontraktu na świadczenie usług
w ramach ubezpieczenia społecznego.
Poprosił Radę o wsparcie odwołania od tej decycji do Narodowego Funduszu
Zdrowia.
Rada wniosek zaakceptowała i zobowiązała Zarząd do przygotowania
stosownego wystąpienia.
8. Następnie przewodniczący zarządził przystąpienie do przyjęcia uchwał
w sprawie:
1/ wyboru Komisji Skrutacyjnej dla wyboru zastępcy
przewodniczącego Rady Osiedla Wyspa Sobieszewska
/ projekt nr XXVI / 35 / 2013
2/ wyboru z-cy przewodniczącego rady osiedla
/ projekt nr XXVI / 36 / 2013.
Do komisji skrutacyjnej zgłosili się radni: Ciechańska Mariola, Petryczko
Ewa i Tomczyk Rafał.
Głosowanie nad przyjęciem komisji – jednogłośnie 12 „za”.
Komisja ukonstytuowała się – przewodniczącym komisji został radny
Tomczyk Rafał.
Przewodniczący obrad zaproponował zgłaszanie kandydatów na stanowisko
z-cy Przewodniczącego Rady Osiedla Wyspa Sobieszewska.
Radny Jerzy Petryczko zaproponował kandydaturę radnego Michalskiego
Tadeusza, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Z uwagi na brak innych zgłoszeń listę zamknięto.
Komisja rozdała 12 kart do głosowania. Po zebraniu kart i podliczeniu
głosów przewodniczący Komisji Skrutacyjnej ogłosił wynik – 11 głosów
„Za”, 1 głos „wstrzymał się”.
Rada Osiedla podjęła Uchwałę nr XXVI / 36 / 2013 jednogłośnie.
9. Następnie głos zabrali radni:
1/ Jerzy Petryczko, który poinformował o:
- programie i przygotowaniach do Festynu „Świbnieńskie Lato 2013”
prosząc radnych o jak najliczniejszy udział i propagowanie aktywnego
uczestnictwa,
- wstępnych ustaleniach o możliwości ustawienia na Wyspie 2
kontenerów, po 1 w Sobieszewie i 1 w Świbnie , na odpady zielone
/ skoszona trawa, ścinki drzew/,
2/ Anna Podkówka, która przedstawiła informację o przygotowaniach do
I Sobieszewskiego Półmaratonu i Festynu Rodzinnego 2013, również
apelując o liczny udział radnych wraz z rodzinami.
3/ Krzysztof Wąsowski, który przedstawił informacje o spotkaniach
z dyrektorem Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo- Kanalizacyjnej
w sprawie budowy wodociągu i wymiany sieci wodociągowej na Wyspie
Sobieszewskiej oraz z „oficerem rowerowym” Panem R. Kitlińskim w
sprawie budowy tras rowerowych na Wyspie Sobieszewskiej i tras
rowerowych dojazdowych do Wyspy / od strony Gdańska i Cedrów
Wielkich – z połączeniem wzdłuż ul. Akwenowej i Świbnieńskiej, po
koronie wału przeciwpowodziowego, z istniejącą trasą w Świbnie/.
Na tym obrady zakończono i XXVI Sesję Rady zamknięto.