Archiwum

Protokół z XXIX Sesji Rady Osiedla Wyspa Sobieszewska w dniu 16.10.2013 r.

Protokół

z  XXIX Sesji Rady Osiedla Wyspa Sobieszewska w dniu 16 października 2013 r.

1. Sesję otworzył Przewodniczący Rady, który po powitaniu zebranych i zapoznaniu się

z listą obecności / 9 radnych obecnych / stwierdził prawomocność obrad.

Lista obecności stanowi załącznik Nr 1 do protokółu.

Radni jednogłośnie przyjęli Porządek XXIX Sesji.

Porządek Sesji w załączeniu.

2. Z kolei głos zabrał Przewodniczący Zarządu Władysław Sidorko, który omówił sprawy

i problemy, jakimi zajmował się w okresie od ostatniej sesji / wysłane pisma, podjęte

interwencje telefoniczne i drogą e – mailową /.

Korespondencja dotyczyła między innymi: do Nadleśnictwa Gdańsk o utwardzenie

dojścia do plaży na przedłużeniu ul. Nadwiślańskiej, do Remigiusza Kitlińskiego o zajęcie

stanowiska w sprawie budowy ścieżki rowerowej na nieczynnym kolektorze sanitarnym ,

do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku w sprawie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu

na ul. Nadwiślańskiej, również do ZDiZ w sprawie uzupełnienia oznakowania rejonu

ul.Tęczowej i Sobieszewskiej oraz usunięcie zapadnięć ścieżki rowerowej w Świbnie.

3. Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym Uchwałę nr XLII/953/13 Rady Miasta

Gdańska z dnia 26 września 2013 roku w sprawie przyjęcia projektu Statutu Dzielnicy

Wyspa Sobieszewska i omówił sam projekt Statutu, który stanowi załącznik do powołanej

uchwały RMG, wskazując szczególnie na różnice pomiędzy statutem obowiązującym

a jego nowym projektem.

Poinformował równie o Uchwale nr XLII/982/13 Rady Miasta Gdańska w sprawie

przeprowadzenia z mieszkańcami Miasta Gdańska konsultacji w sprawie statutów

jednostek pomocniczych.

Kończąc zgłosił wniosek aby radni przeanalizowali temat i podjęli ostateczne stanowisko

w sprawie statutu na najbliższej sesji.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

4. Następnie, zgodnie z porządkiem obrad, głos zabrał ponownie Przewodniczący Zarządu,

który poinformował zebranych o ukazaniu się Obwieszczenia Prezydenta Miasta Gdańska

o wyłożeniu do publicznego wglądu w dniach od 8 października do 31 października 2013

Strategii Realizacji Systemu Tras Rowerowych (SR Ster) w mieście Gdańsku oraz

przedstawił zebranym główne założenia i propozycje rozwiązań zawarte w SR Ster.

W wyniku podjętej dyskusji Rada pozytywnie oceniła opracowanie BRG jako całość,

jednakże krytycznie odniosła się do faktu wręcz marginalnego potraktowania konieczności

budowy ścieżek na Wyspie Sobieszewskiej.

Chodzi szczególnie o umieszczenie na dalekiej pozycji w hierarchii potrzeb ścieżki pieszo-

rowerowej wzdłuż ulic: Boguckiego – Turystycznej, której budowę przerwano z przyczyn

obiektywnych lecz nie podjęto pomimo praktycznie ich ustania.

Rada zobowiązała Zarząd do oficjalnego zgłoszenia w tej sprawie wniosku.

5. Realizując pkt 5 Porządku obrad radny W. Sidorko po raz kolejny omówił zasady

regulaminu budżetu obywatelskiego i tryb postępowania w zakresie zgłaszania

i głosowania zadań realizowanych w ramach tego budżetu.

Przekazał radnym materiały dot. budżetu obywatelskiego, w tym między innymi druki

formularza zgłoszeniowego.

Radni przedstawili wstępne propozycje zadań, jakie zamierzają zgłaszać imiennie lub

poprzez mieszkańców .

6. W ramach dyskusji głos zabrali radni: Jerzy Petryczko, Mariola Ciechańska,

Tadeusz Michalski i Władysław Sidorko.

Tematyka wypowiedzi nawiązywała generalnie do porządku obrad.

Zgłoszone wnioski:

1/ Radny Tadeusz Michalski – kiedy ZTM przywróci autobusy przegubowe na Wyspę

Sobieszewską? Most pontonowy został wyremontowany i oddany do użytku.

Ustała więc główna przeszkoda z powodu której zawieszono kursowanie autobusów.

Zarząd wystąpi w tej sprawie pilnie do ZTM.

2/ Radny Władysław Sidorko – w sprawie wprowadzenia spowolnienia ruchu na ul.

Jodowej i Promienistej w Sobieszewie.

Wniosek zostanie przekazany branżowej komisji .

7. Przewodniczący obrad stwierdził, że zakres tematyczny spotkania został wyczerpany

i sesję zakończył

Prot. Władysław Sidorko

Wydrukuj, zapisz, podziel się z innymi:

Comments are closed.