Archiwum

Szanowni Państwo!

Do 16 czerwca trwają konsultacje społeczne na temat projektu strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do 2035 roku. Gdańszczanki i gdańszczanie swoje sugestie i uwagi mogą zgłaszać  za pomocą ankiety oraz mailowo.

Elektromobilność to wszelkie działania związane ze stosowaniem pojazdów z napędem elektrycznym: począwszy od zakupu pojazdów, przez ich eksploatację, po zapewnienie możliwości ładowania.

Celem rozwoju elektromobilności jest przede wszystkim poprawa czystości powietrza oraz zmiana przyzwyczajeń transportowych mieszkańców. Ma to wpłynąć na zdrowie, jakość życia oraz atrakcyjność turystyczną miast.

Przesyłamy  link do ankiety dla mieszkańców >>> TUTAJ (https://emobilnoscgdansk.webankieta.pl/). Będziemy wdzięczni za jej wypełnienie. Zależy nam na tym, by jak najwięcej mieszkańców wyraziło swoją opinię.

Zachęcamy Państwa do wypełnienia formularza uwag do Strategii, przede wszystkim za jego pośrednictwem prosimy zgłaszać uwagi i sugerować zmiany.
Formularz uwag udostępniony jest w Biuletynie Informacji Publicznej UM Gdańsk TUTAJ.

Z projektem „Strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do roku 2035” można się zapoznać TUTAJ.

Informacje na temat projektu i samych konsultacji można uzyskać pod nr tel. 58 526 80 86 oraz pod adresem elektromobilnosc@gdansk.gda.pl.

Wydrukuj, zapisz, podziel się z innymi:

6 Responses to “”

  • Jednak się udało ;)

    Parkowanie przy Przegalińskiej i dowóz meleksem na plażę za 20 pln…

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Sobieszewo-parking-i-meleks-na-plaze-za-20-zl-n145814.html

    • Tolin:

      No właśnie udało się, a miałoby więcej sensu jakby parking był przed mostem w Sobieszewie. Nie pchałoby się tyle samochodów przez Sobieszewo. Ale ruch we właściwym kierunku jest. Jeszcze tylko dodać kolejne parkingi, ograniczyć liczbę miejsc do parkowania wzdłuż Falowej oraz przy plaży i niech sobie te meleksy śmigają z tymi co nie dają rady na swoich nóżkach. Na pewno będzie przyjemniej dla spacerujących jak zamiast głośnych spalinowych samochodów, tam i z powrotem wahadłowo będą jeździły elektryczne minibusiki.

      • admin.:

        Grunty przed mostem od strony Wiślinki to odrolnione tereny prywatne z określonym, już częściowo widocznym przeznaczeniem komercyjnym.
        Jeśli zaś chodzi o tereny Wyspy, zobaczymy jak sprawdzi się wdrażane rozwiązanie.
        Przeglądając komentarze do artykułu na portalu Trójmiasto pl. można sądzić, że mogą być opory. Jednak jeśli chcemy zachować naturalne walory naszej wyspy trzeba szukać rozwiązań, nawet niepopularnych a czas pokaże czy było warto.

        • Tolin:

          Budowa nowego dojazdu do mostu też odbywała się po gruntach prywatnych i „nowa Turystyczna” też została przeprowadzona przez prywatne grunty. Jak widać własność prywatna nie stanowi dla władz problemu jak tego chce

          • admin.:

            Zgadza się. Nie to żebym bronił kogokolwiek. Jednak jest różnica gdy odkupuje się grunty od osoby fizycznej korzystając z przepisów” specustawy” czy gruntów rolnych a gdy w grę wchodzą tereny, które już nabył developer i które mają status terenów pod zabudowę mieszkaniowo-usługową.
            Na pewno nie odkrywam przysłowiowej Ameryki ale to tak na wszelki wypadek.

      • Tolin:

        Chciałem zaznaczyć jeszcze jedno, przed mostem może oznaczać tuż przy moście ale nie musi. Może to być np. przed skrzyżowaniem z ul. Wałową. To się jednak nie uda jeżeli nie zostanie zmniejszona liczba miejsc parkingowych na wyspie, bo autobusy utkną w korku. Cała idea polega na tym, aby zwiększyć przepustowość, zmniejszając ruch samochodowy. Kiedyś mieliśmy już o tym dyskusję na tym forum i padał argument, że to nie spodoba się przyjeżdżającym na taki kilkugodzinny wypad (zrobiono takie badania). Z całym szacunkiem, nas Wyspiarzy przede wszystkim powinno interesować co nam się spodoba i turystom, którzy zostają na wyspie u Wyspiarzy. Nam i naszym turystom spodoba się, jak będą mogli spokojnie i bezpiecznie przemieszczać się po wyspie. Budowanie, albo utrzymywanie parkingów przy plaży temu nie służy.
        Mamy dobrodziejstwa techniki i jeszcze przed wjazdem na wyspę, przyjezdni mogą być informowani o dostępnych miejscach na parkingach. To też zmniejszyłoby liczbę pojazdów bezsensownie zapychających ulice, bez większych szans na znalezienie miejsca parkingowego.
        Metod jest zatem wiele, ale nie dobierzemy ich właściwie, jak jasno nie określimy celu.