Archiwum

Odpowiedź na pismo w sprawie oznakowania ul. Tęczowej

Odpowiedź z 21.05 2021 na pismo w sprawie znaków drogowych na ul. Tęczowej

Korespondencja dotycząca bezpieczeństwa ruchu na ul. Przegalińskiej oraz naprawy nawierzchni ul. Klimatycznej i Dulkowej

Przegalińska – bezp. ruchu

Klimatyczna i Dulkowa nawierzchnia

„Halo, tu Wyspa” – numer 1

Zapraszamy do lektury pilotażowego wydania wyspowej gazetki „Halo, tu Wyspa”.
W pierwszym numerze dzielnicowej gazetki przeczytacie Państwo m.in.: o podsumowaniu obchodów 125-lecia Wyspy Sobieszewskiej, o aktualnościach i wieściach z dzielnicy, pierwszy z cyklu wywiad z mieszkańcami. Dodatkowo, także krzyżówka z atrakcyjnymi nagrodami.

Jednocześnie zapraszamy aktywnych Mieszkańców do włączenia się w tworzenie gazetki. Jest ona dedykowana mieszkańcom Wyspy Sobieszewskiej, ale również przez Nich pisana.

Łamy „Halo, tu Wyspa” czekają na Was, na podzielenie się swoimi pasjami, działalnością fotograficzną, literacką. Zapraszam do kontaktu z wydawcą. Obecnie zbieramy materiały do wydania wakacyjnego

Gazetka jest dostępna w wersji pdf (link poniżej), a papierową znajdziecie Państwo w Domu Kultury GAK, w Bibliotece na Wyspie oraz w sklepach spożywczo-warzywniczych na terenie Wyspy. Dodatkowo mamy wsparcie w dystrybucji gazetki ze strony Radnych Dzielnicy – zapraszam do kontaktu z nimi.

https://gdanskwyspasobieszewska.pl/wp-content/uploads/2021/05/Halo-tu-Wyspa_1_2021_maj_small.pdf

 

Wyłożenie projektu planu zagospodarownia Centrum Świbna II 17.05-15.06.2021

Obwieszczenie o wyłoż projektu mpzp Centrum Świbna 20210517

Zgłoś projekt w Budżecie Obywatelskim 2022

Nowe tereny rekreacyjne, place zabaw, ścieżki rowerowe, a także inicjatywy związane z pomocą społeczną, bezpieczeństwem, kulturą czy ochroną środowiska. Już po raz 9. mieszkańcy Gdańska mogą zgłaszać pomysły w ramach Budżetu Obywatelskiego. Na projekty dzielnicowe, ogólnomiejskie i „zielone” do wykorzystania jest 20 830 669 zł. To najwyższa kwota w historii gdańskiego BO.

Pierwszy etap BO 2022- składanie projektów – wystartował 19 kwietnia i potrwa do 16 maja. Mieszkańcy Gdańska mogą decydować, na co przeznaczyć miejskie pieniądze. Zarówno aplikacja, jak i wszystkie niezbędne informacje, znajdują się na stronie gdansk.pl.

- Budżet Obywatelski to przykład na to, jak konsekwentnym działaniem lokalna społeczność już od dziewięciu edycji urządza przestrzeń blisko miejsca swojego zamieszkania. Zachęcam wszystkich, jeśli tylko macie pomysł, jeśli czujecie, że chcecie coś zmienić – składajcie wnioski, dzwońcie, pytajcie, jak to należy zrobić – mówiła podczas konferencji inaugurującej projekt Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Rekordowy budżet

Pełna kwota do wykorzystania w tej edycji to 20 830 669 zł.

  • Na projekty ogólnomiejskie zaplanowano – 2 781 700 zł,
  • Projekty dzielnicowe – 13 056 666 zł,
  • Projekty ogólnomiejskie ZBO – 1 512 000 zł,
  • Projekty dzielnicowe ZBO – 3 480 303 zł.

Na Wyspie mamy do wydania w ramach Budżetu Obywatelskiego:

  • Wyspa Sobieszewska – 228 092 zł.
  • Wyspa Sobieszewska ZBO – 57 023 zł.

Na portalu gdansk.pl można sprawdzić, jak wygląda szczegółowy podział kwot pomiędzy gdańskie dzielnice.

Jak złożyć projekt?

Swój pomysł może zgłosić każdy mieszkaniec Gdańska bez względu na wiek, zameldowanie czy obywatelstwo Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych. Jedynym warunkiem jest mieszkanie na stałe w naszym mieście.

Składanie projektu nie jest trudne i odbywa się w kilku krokach:

  1. Należy zarejestrować się w systemie elektronicznym BO na portalu gdansk.pl,
  2. Wypełnić formularz wniosku – wpisać tytuł, opis zgłaszanego zadania wraz z uzasadnieniem, dlaczego warto je zrealizować, lokalizację oraz szacowany koszt realizacji,
  3. Następnie formularz wniosku wraz z załącznikami trzeba wydrukować, zebrać podpisy poparcia mieszkańców Gdańska (wymagana liczba podpisów poparcia dla projektu dzielnicowego to wciąż 1 podpis, natomiast dla ogólnomiejskiego – 30 podpisów) i w przeciągu 7 dni dostarczyć wersję papierową do dowolnego Zespołu Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Można też przesłać pocztą na adres urzędu bądź skorzystać z profilu zaufanego na platformie e-PUAP.

Warto wcześniej zapoznać się ze szczegóły dotyczące ogólnych zasad składania projektów. W punktach wyszczególnione jest, które pomysły można zgłaszać, a które realizacja nie będą możliwe.

Pracownicy poszczególnych wydziałów Urzędu Miejskiego w Gdańsku lub jednostek organizacyjnych pomogą wnioskującym skonsultować projekty i rozwiać wszelkie wątpliwości. W Urzędzie można np. oszacować koszt projektu, sprawdzić plany zagospodarowania przestrzennego czy własność terenu.

Zielony Budżet Obywatelski

Już po raz drugi mieszkańcy Gdańska mają wpływ na zielone oblicze miasta. Zgłoszone projekty w ramach Zielonego Budżetu Obywatelskiego przyczynią się do poprawy środowiska naturalnego. Zaplanowano na ten cel 4 992 303 zł. W tym roku projekty ZBO można składać w 5 zmienionych kategoriach. Pomysły mogą dotyczyć nasadzeń i pielęgnacji roślinności na terenach zieleni miejskiej, tworzenia nowych przestrzeni zielonych, budowy ogrodów deszczowych, renowacji i modernizacji zagospodarowania istniejących terenów zieleni oraz działań ekologicznych. Zielony Budżet Obywatelski dzieli się także na projekty dzielnicowe i ogólnomiejskie.

Harmonogram BO 2022

19 kwietnia – 16 maja 2021 r. – zgłaszanie projektów
do 15 września 2021 r. – weryfikacja projektów
do 20 września 2021 r. – losowanie numerów projektów
4 – 18 października 2021 r. – głosowanie
do 25 października 2021 r. – ogłoszenie wyników głosowania

W razie dodatkowych pytań pomogą pracownicy Referatu Partycypacji Społecznej i Rad Dzielnic: budzetobywatelski@gdansk.gda.pl.

Warto zajrzeć także na konto Budżetu Obywatelskiego na facebooku.

Wyprzedaż garażowa / Pchli Targ Na Wyspie- 15.05.2021

Informujemy o pierwszej na Wyspie Sobieszewskiej

wyprzedaży garażowej / pchlim targu, który odbędzie się na Wyspie 15.05.2021 w godzinach 12:00 – 16:00.

Wydarzenie organizuje Stowarzyszenie Wyspa przy wsparciu Partnerstwa dla Wyspy i jest ono niekomercyjne i nie wiąże się z żadnymi opłatami. Wziąć udział można na dwa sposoby:

1. Zgłosić chęć organizacji punktu sprzedaży  (np. przed własnym domem) i w dniu wyprzedaży prowadzić sprzedaż dla gości, którzy pojawią się  na miejscu.

2. Jeśli nie ma się gdzie sprzedawać  – można udać się na teren byłego ośrodka wypoczynkowego „Drogowiec” (Turystyczna 1) i tam prowadzić sprzedaż na Pchlim Targu.

Koniecznie jednak trzeba zgłosić wolę sprzedaży do organizatora (Radosław Smilgin 503 074 389) do 10.05.

Miejsca wyprzedaży zostaną naniesione na mapę i będą promowane przez organizatorów

 

Więcej informacji: https://www.facebook.com/events/728917941152362

 

XX sesja Rady Dzielnicy Wyspa Sobieszewska

XX sesja Porządek

XX sesja Protokół 1

XX sesja Protokół 2

XX sesja Uchwała 34 1

XX sesja Uchwała 34 2

XX sesja Uchwała 34 uzasadnienie pdf

Prace Gwarancyjne na moście w Sobieszewie 19-24.04.2021

Od poniedziałku, 19 kwietnia od godzin porannych do soboty, 24 kwietnia na Moście im. 100-lecia Odzyskania Niepodległości w Sobieszewie będzie obowiązywał ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną. Zmiany w organizacji ruchu wynikają z konieczności przeprowadzenia prac gwarancyjnych na obiekcie.

Z uwagi na warunki atmosferyczne, termin wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na moście może ulec przesunięciu.

Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o zachowanie ostrożności!

Most w Sobieszewie został oficjalnie otwarty 11 listopada 2018 r. Obiekt ma 173 metry długości, ze skrzydłami – 181,5 m. Jest to największy i najbardziej nowoczesny most zwodzony w Polsce. Koszt mostu to ponad 59 mln złotych.