Archiwum

ZTM w sprawie częstotliwości komunikacji…

Na wnioski mieszkańców Zarząd Rady Osiedla zainterweniował w ZTM w sprawie nowych rozkładów jazdy autobusów.

W odpowiedzi otrzymaliśmy informację, iż w nowym rozkładzie jazdy, godziny pierwszych odjazdów autobusów linii 112 z Przegaliny (o godz. 04:41) i linii 186 z Górek Wschodnich (godz. 05:10) nie ulegają zmianie w stosunku do stałego rozkładu jazdy – jeszcze przed awarią mostu. ZTM informuje również, że nie było do tej pory zgłoszeń o potrzebie uruchomienia autobusów obsługujących wcześniejsze połączenia. Poproszono również mieszkańców o składanie wniosków o zmiany w komunikacji do Rady Osiedla.

„Z uwagi na wymuszoną eksploatację autobusów „krótkich”, w nowym rozkładzie jazdy, częstotliwość została zwiększona. Przekazana mediom częstotliwość kursowania pojazdów jest częstotliwością łączną. Na przykład, w godzinach szczytu przewozowego, wszystkie trzy linie (112, 186 i 212) funkcjonują każda co 30 minut (wcześniej co 35 minut albo i jeszcze rzadziej), ale łącznie w rozkładzie jazdy co 10 minut z Wyspy do Centrum.
Przykładowo, autobusy linii 186 odjadą z przystanku Sobieszewo-Wyspa o godz. 06:20, 06:50, autobusy linii 112 o godz. 06:00 i 06:30 a autobusy linii 212 o godz. 06:10 i 06:40, dzięki czemu wszystkie kursy są równomiernie rozłożone i łącznie autobusy odjadą co 10 minut. Wspólna równomierna koordynacja została wprowadzona m.in. na wniosek mieszkańców Wyspy.

Z przystanku Przegalina należy brać pod uwagę nie tylko odjazdy linii 112 ale również linii 212. W godzinach szczytu, obie linie będą funkcjonować każda co 30 minut, czyli łącznie co 10-20 minut.

Nowy układ będzie funkcjonował po raz pierwszy przy stuprocentowym udziale „krótkich” autobusów niskopodłogowych. Stąd, po wprowadzeniu nowej oferty będziemy obserwować zarówno punktualność jak i napełnienia pojazdów. Stosownie do aktualnych potrzeb przewozowych będziemy reagować na bieżąco i wprowadzać zmiany w ofercie – w ramach posiadanej liczby taboru i środków finansowych.”

Wydrukuj, zapisz, podziel się z innymi:

6 Responses to “ZTM w sprawie częstotliwości komunikacji…”

  • X-meen:

    Lepiej już niech zostawią stare rozkłady z przed całej tej zadymy.
    Ponieważ od 7 rano do 15 z Przegaliny autobusy będą jeździć co 35 minut. Jakaś kpina. A turyści do miasta nie jadą wcześnie rano tylko koło południa i wracają popołudniu.

  • Badi:

    To prawda. Będzie gorzej niż przed awarią.
    212 niby częściej, ale tylko w tzw. godzinach szczytu”(rano 1,5 godziny, po południu 3 godziny). Poza nimi z Przegaliny przez Świbno, Wieniec itd autobus co 40 minut. Krótki. W sezonie przy długich autobusach bywało, że już przy Przystani autobus był pełen (wycieczki i kolonie nie tylko z Wyspy, ale i z Mierzei).
    A nie daj Boże autobus się zepsuje (bywa, bywa, wcale nierzadko) to mamy 80 minut czekania.
    Przedtem było 112 co 35 minut i 212 nieregularnie, ale przez większą część dnia pomiędzy kursami 112.
    Gdyby wprowadzić na stałe 912 z Przegaliny do Górek – choćby co 30-40 minut pomiędzy kursami 112 to zaczęłoby mieć sens – usprawniłoby poruszanie po Wyspie i dało możliwość większej liczbie osób korzystania ze 186.

    • Kamil Lenski:

      Ten pomysł z pozostawieniem 912 jest niegłupi. Wystarczyłoby żeby w sezonie kursował. Niestety obecnie musimy przemęczyć się z tym co zaproponowali. Jak autobusy będą przepełnione to zgłaszajcie to do nas (mile widziane fotki). Dopiero wtedy będziemy mieli z czym do ZTM startować.

  • Badi:

    Lepiej walczyć niż „się przemęczać”. Proponuję uporczywe nękanie ztm-u. Pomysł z fotkami niezły, także warto zapisywać konkretne kursy (data, godzina), kiedy coś było nie tak – a zwłaszcza „wypadnięte” z trasy autobusy. Bo potem ZTM twierdzi, że autobus, którego nie było przyjechał, albo że kierowca nie zgłaszał opóźnienia albo problemów.
    A problem dotyczy nie tylko turystów i sezonu letniego – wyobrażasz sobie czekanie na mrozie kilkadziesiąt minut na autobus, bo jakiś się zepsuł? To mogę Ci opowiedzieć jak to jest ;-)

    • Kamil Lenski:

      Chodziło mi o to, że aby zebrać dowody na wadliwość obecnego rozkładu potrzebny będzie czas. Dodatkowo ZTM będzie potrzebował czasu na wprowadzenie poprawek. Znając życie nie będzie im się spieszyło. Dlatego mimo walki trzeba będzie się przemęczyć przez kilka, kilkanaście dni albo i dłużej (zależy czy dany problem będzie dla nich priorytetowy). Generalnie ZTM woli żeby ludzie przesyłali maile do Rady a Rada im to przekazała. Szczerze mówiąc nie jest to złe rozwiązanie bo dzięki temu będziemy wiedzieli gdzie są największe problemy. Jeśli ZTM będzie ignorował temat to zwrócimy się do wiceprezydenta Macieja Lisickiego. Jeśli ktoś ma ochotę może przesłać maila bezpośrednio do ZTM’u, ale byłoby super gdyby to poszło również na naszą skrzynkę.

      Zobaczymy jak to działa. Generalnie wszystkie Wasze zgłoszenia będziemy przesyłać ZTM’owi na bieżąco żeby jak najszybciej zareagowali. Im więcej zgłoszeń od różnych osób tym lepiej. Możliwe że nie trzeba będzie czekać na poprawki, w końcu rozwiązanie jest trochę eksperymentalne. Sami z resztą piszą, że „Stosownie do aktualnych potrzeb przewozowych będziemy reagować na bieżąco i wprowadzać zmiany w ofercie”. Na to liczymy.

      p.s. temat czekania na mrozie, albo pieszych wycieczek z „wypadniętego” autobusu nie jest mi obcy…

  • maja:

    dla mnie rozkład jazdy 112 to jakaś masakra. Co dzień dojeżdżam 112 z Piastów Śląskich do Osiedla Potok, niestety już dwa razy nie zmieściłam się rano do autobusu, zresztą nie tylko ja. Między 7 a 8 powinien zdecydowanie częściej kursować!!!!!