Archiwum

Budowa Ścieżki rowerowej wzdłuż przekopu Wisły

Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

we wtorek, 28 lipca poznaliśmy oferty w przetargu na budowę 7-km trasy rowerowej wzdłuż ul. Świbnieńskiej i Akwenowej do granic Gminy Miasta Gdańska. Inwestycja będzie kolejnym fragmentem Wiślanej Trasy Rowerowej.

- Nowa droga rowerowa rozpoczynać się będzie na skrzyżowaniu ul. Boguckiego z ul. Świbnieńską. Rowerzyści jadąc po koronie wału dotrą do granic Gdańska, gdzie trasa połączy się z projektowaną ścieżką na terenie gminy Cedry Wielkie.  Ponadto w okolicy Błotnika droga rowerowa będzie miała swoje odgałęzienie w kierunku przystani – wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Oprócz budowy trasy rowerowej, Wykonawca przebuduje oświetlenie uliczne, sieci teletechniczne, studzienki sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej. Prace zaplanowane są na 15 miesięcy od daty podpisania umowy.

Oferty w przetargu poznaliśmy 28 lipca. Na realizację zadania zabezpieczono w budżecie ponad 9,1 mln złotych. Wpłynęło 8 ofert.

  1. STRABAG Sp. z o.o. – 6 745 226,70 zł
  2. TSG Polska 5p. z o.o. – 6 397 092,65 zł
  3. PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWY DRÓG S.A. – 5 740 410,50 zł
  4. Firma Budowlano-Drogowa MTM SA – 5 054 281,74 zł
  5. EUROVIA POLSKA S.A. – 5 608 663,78 zł
  6. B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska – 5 141 761,93 zł
  7. „WPRD GRAVEL” Sp. z o.o. – 4 396 000,00 zł
  8. Kruszywo Sp. z o.o. – 4 947 648,01 zł

 

Nowa droga będzie kolejnym odcinkiem Wiślanej Trasy Rowerowej R-9 i Pomorskich Tras Rowerowych o Znaczeniu Międzynarodowym R-10. Zadanie otrzymało dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, oś priorytetowa 8. Konwersja działanie 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Z tego samego programu w Gdańsku powstała droga rowerowa na ul. Turystycznej i ul. Boguckiego. Koszt tych inwestycji wyniósł ponad 14 mln złotych. Rowerzyści mogą korzystać z nowej trasy od lipca 2019 r.

Wydrukuj, zapisz, podziel się z innymi:

24 Responses to “Budowa Ścieżki rowerowej wzdłuż przekopu Wisły”

  • Korsarz:

    Jesli wygra Kruszywo to pozostałą kwotę mogliby przeznaczyć na remont odcinka wzdłuż Boguckiego ;)
    Ciekawe po której stronie będzie biegła droga w rejonie pokazanym na załączonym zdjęciu (od torów do mostu) – jeśli tak jak obecnie to trochę słabo, bo oznaczloby to konieczność dwukrotnego przekraczania jezdni. Ale pewnie niestety tak będzie bo raczej jezdni nie przesuną…

    • … ma być nasyp po prawej – jadąc ze Świbna w kier. śluzy w Przegalinie na odcinku dawnej stoczni. A to robi koszt i dlatego dziwię się, że oferty są o połowe niższe niż szacował magistrat. Na tym odcinku potrzebna jest chyba ścianka larsenowa.

      • Korsarz:

        Czyli jednak gorsza opcja… Później jest zdziwienie, że rowerzyści jeżdżą po ulicy…

        • Wg mnie to nie ma znaczenia – ponieważ to nie jest żadna droga rowerowa dwukierunkowa jak szumnie to się pisze w projektach (dot. EuroVelo) – tylko zwykły chodnik dla pieszych, rolkarzy i deskorolkarzy oraz małych rowerzystów jak również trasa do wyprowadzania pieska na spacer ;) – ale o nawierzchni asfaltowej – jeśli chodzi o odcinek Świbno-Sobieszewo i Świbno – Przegalina.

          Na tych odcinkach nie ma chodnika więc jest jak napisałem powyzej więc żaden rutynowy rowerzysta a w szczególności grupy skrzykujące się na kilkudziesięcio kilometrowe przejazdy nie korzystają z tego chodnika dla pieszych.

          • Korsarz:

            No nie wiem – z tego co zauważyłem to na odcinku Sobieszewo (od Przegalińskiej) – Świbno zdecydowana większość rowerzystów (w tym także ci na rowerach szosowych, lubiących pojechać trochę szybciej) korzysta z tego „chodnika dla pieszych”. Sam też korzystam ze względu na o wiele lepszy stan techniczny w porównaniu do jezdni (a generalnie nie lubię CPRów i staram się ich unikać). Teraz, ze względu na ilość pieszych nie jest to może najbardziej komfortowy przejazd, ale w godzinach porannych czy ogólnie poza sezonem jest ok.
            Oczywiście nazywanie tego drogą rowerową jest dużym nadużyciem.

          • Rychu:

            @Korsarz – ja korzystam ze ścieżki dla pieszych ;) bo moja średnia przelotu nie jest wysoka – raczej inni dzwonią na mnie ;)

  • To w końcu co jest zapisane w projekcie:

    1. na stronie magistratu gdansk.pl piszą:

    Oprócz budowy trasy rowerowej, Wykonawca przebuduje oświetlenie uliczne, sieci teletechniczne, studzienki sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej.

    2. na stronie trojmiasto.pl piszą:

    Nie tylko droga rowerowa

    Poza trasą dla rowerów, na odcinku drogi powstaną: nowe oświetlenie uliczne, sieci teletechniczne oraz studzienki sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej.

    … przebudują czy wybudują oraz czy będzie kanalizacja deszczowa budowana czy tylko same studzienki tej kanalizy ?

    Rozsypujące się słupy sieci energetycznej zostaną zastąpione nowymi czy dostawione zostanie niskie oświetlenie tzw drogi rowerowej jak na odcinku asfaltowym ze Świbna do Sobieszewa a zrujnowana infrastruktura energetyczna pozostanie na świbnieńskiej ? Bo np na kanałowej straszą słupy energetyczne okradzione z kabli – czy to będzie to nowe oświetlenie na tych słupach ?

    • Tolin:

      Oj Rychu, wypięknieje Ci dzielnia :)

      • Rychu:

        … Tollin – czy ścieżka rowerowa pod oknem to coś pięknego ? ;)

        • Tolin:

          Ścieżka, jak ścieżka, raczej na wale, a nie pod oknami, ale latarnie, studzienki, pewnie nowa nawierzchnia. Może rozlewisk na pół drogi nie będzie. Co do sieci energetycznej to raczej powinno schować się ją pod ziemią. To pewne koszty po stronie mieszkańców. Nie mniej właściwie gwarantuje bezawaryjność przy wichurach.
          Aż się prosi, aby zadbać o tę ulicę, bo zaczyna odstawać nawet na tle Wyspy więc serce rośnie i wcale nie zazdroszczę. Kilka domów ładnie wypiękniało, kilka błaga o właściciela. Może ładniejsze otoczenie w czymś pomoże, zmobilizuje posiadaczy dawnych przybytków rybackich, do zadbania o domy.
          Z ciekawostek, to ostatnio łażąc za wałem zauważyłem ogromne pole byliny, krzewiącej się w najlepsze. Rdestowiec sachaliński jak sądzę – o ile dobrze rozpoznałem. Jej posiadanie na prywatnym polu może skończyć się mandatem karnym – co najmniej albo sprawą w sądzie. Ale na państwowym rośnie w najlepsze i śmiało rozprzestrzenia się po okolicy. Kto ukarze Skarb Państwa?

          • Rychu:

            … czy to nie przypadkiem na gminnej działce 9ha przy tzw ul. Uzdrowiskowej zaraz za OSP – na której miała być oczyszczalnia ścieków ?

          • Rychu:

            … @Tolin – nowa nawierzchnia na Świbnieńskiej ? Marzyciel. Remont Świbnieńskiej and-to-and to 7mln – taki projekt zadania czeka od lat w magistracie/DRMG. A tu tylko na tzw ciąg pieszo-rowerowy prawie tyle samo przeznaczone.

          • Tolin:

            Za OSP się nie włóczyłem. Ten rdestowiec rośnie vis a vie domów Świbnieńska 60 i 62. To jest niegroźna roślina dla zdrowia człowieka (w przeciwieństwie np. do barszczu sosnowskiego), ale bardzo ekspansywna. Jej inne odmiany są też rozsiane po Wyspie. Nie wolno jej ani uprawiać, ani rozmnażać, czy rozprzestrzeniać. Za wałem wiślanym rozprzestrzenia się systematycznie i poczyna sobie żwawo

  • Tolin:

    Mam jedną troskę w związku z pracami. Czy Rada Dzielnicy mogła by zadbać, aby ktoś w ramach remontu nie wyciągnął nam szyn z ulicy? Niech ładnie wyremontują przejazd, ale niech zostawią ten ostatni relikt kolejki wąskotorowej na Wyspie.
    Nie dajmy sobie zabrać tego fragmentu ciekawej historii.

    • admin.:

      Mamy zapewnienie, że szyny nie będą usuwane. Dowodem no to ma być ostatnio przeprowadzony remont nawierzchni bitumicznej przy torach. Mogli usunąć i zalać asfaltem. Na szczęście tak się nie stało. Na wszelki wypadek, bo różnie to bywa, ponowimy wystąpienie w tej sprawie.

      • Tolin:

        Bardzo dziękuję. Możemy zazdrościć kolejki na prawym brzegu. Ma się nieźle, a jej przyszłość wisiała na włosku, w szczególności odcinek do Nowego Dworu Gdańskiego, ale o historię naszego odcinka tez możemy zadbać. Ścieżka rowerowa idzie po jej śladzie albo obok. Może przystanki na ścieżce (stoliki i ławki) w miejscu dawnych przystanków, z ich nazwami byłyby taka ciekawostką.

        • admin.:

          Też mam takie przemyślenia. Chyba w tej kwestii wypowiadał się i miał jakieś propozycje Waldemar Nocny. Trzeba do sprawy powrócić.
          Jeśli chodzi zaś o „naszą” kolejkę wąskotorową. Szkoda, że zniknęła praktycznie cała infrastruktura. Od strony Gdańska również. Pozostały już tylko wspomnienia.

  • передача документов РЅР° архивное хранение

    копирование и сканирование документов

  • Rychu:

    PS… przy okazji deliberowania nt nowej inwestycji może zadbać o polepszenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na naszej Wyspie. Mianowicie jak to się stało że od strony promu w Świbnie brak znaku D42 – teren zabudowany. Stoi tylko znak „Gdańsk” – dla jasności zielone tło ????

    Przy wjazdach na Wyspę w Sobieszewie i Przegalinie D42 stoją. A turyści zjeżdżający z promu w Świbnie legalnie drą 90km/h Boguckiego i Świbnieńską do Centrum Gdańska. Niektórzy z niewiedzy a niektórzy z premedytacją. Jeśli policja wystawi mandat to wiadomo co można z nim zrobić…

    Czy można liczyć na zainteresowanie naszej Rady dzielnicy na oficjalne wystąpienie w tej sprawie do ZDiZ ?

    • Dzisiaj o godz. 18.15 poważna kolizja samochodów z rejestracją GLE i GST na Świbnieńskiej zaraz za PIHM-em w kier Przegaliny – dwa osobowe auta każde po 5 osób w tym dzieci ruszyły z kopyta od skrzyżowania Boguckiego/Świbnieńska z wyjacymi silnikami na trzecich biegach i wyprzedzały się na dużej predkości dużo powyżej 50km/h i buuuum. Pocałowały się i oba wylądowały na trawiastym wale omijając nowy betonowy słup energetyczny – żaden nie jest winien ;)

    • … w tym aucie który wyprzedzał … trójka młodocianych …

Napisz komentarz


dziewięć − 3 =